Proč bude nový Football Manager 2022 tak jiný? |Nový zápasový engine detailněji |F-mko.cz
Dnes se malinko detailněji podíváme na další novinku v letošním Football Manageru 2022 a řekneme si, proč bude letošní ročník tak moc jiný.
Každý rok se vývojový tým snaží ještě více přiblížit herní sérii Football Manager ještě více realitě a vytvořit tak dokonalou simulaci skutečného fotbalu. Po většinu ročníků je v zápase pár oblastí a animací, na jejichž vylepšení se pro následující ročníky klade důraz. Letos se však týmu podařilo implementovat sadu nových doplňků, které naši simulaci zápasu posouvají na novou úroveň autenticity.
Ústředním bodem všech těchto
vylepšení bude nový animační engine, který zažije právě ve Football Manageru 2022 svou premiéru. O technických
detailech nového enginu a různých prvcích, které byly díky němu vylepšeny,
budeme hovořit v průběhu tohoto článku, ale při hraní FM22 si všimnete
obrovského rozdílu v celkovém pocitu a průběhu hry.
Nový engine umožnil vývojovému týmu tedy implementovat do zápasového enginu nové prvky, které v předchozím enginu jednoduše nebylo možné aplikovat. Některé z nich budou "kosmetickými" změnami, jiné, budou obrovskými změnami, které budou cítit v každém zápase.
Pojďme se nyní blíže podívat, čím je nový engine tak výjimečný.
Nový animační engine
Cílem implementace nového animačního enginu pro FM22 bylo dát animátorům větší kontrolu nad vytvářením věrohodnějších akcí s míčem. Již v ročníku FM21 se díky novému systému výrazně podařilo vylepšit animace mimo držení míče, ale to vedlo k určitému rozporu v kvalitě animací na míči a mimo držení míče.
K tomu, jak byl přepracován engine při držení balónu, se dostaneme déle, ale pojďme se nyní ponořit do technických detailů o tom, co dělá letošní nový animační engine tak významným vývojem pro tuto fotbalovou simulaci.
Jedním z hlavních bodů, na který se vývojáři v FM22 zaměřili, bylo vytvoření nového systému postaveného na novém přídavku pohybu. To znamená, že pohyb 3D modelů je nyní založen na animaci jejich kostry, což vývojářům umožňuje poskytnout 3D modelům ve hře mnohem širší škálu pohybů.
Díky novému animačnímu enginu FM22 se hráči mohou pohybovat mimo tyto body, což jim umožňuje větší flexibilitu pohybu a umožňuje jim to také realističtější dotek při práci s balónem, o tom ale více za chvíli.
Dopad nového enginu
pocítíte od chvíle, kdy odehrajete svůj první zápas ve Football Manageru 2022. Okamžitě si
všimnete, že se hráči pohybují mnohem přirozeněji a realističtěji, než kdy dříve.
Například hráč, který se v předchozích letech pohyboval, aby přijal přihrávku,
udělal před kontrolou přihrávky jen velmi málo pohybů a často "sklouzl",
než se dostal k míči. Toto již bude ve Football Manageru 2022 minulostí.
Kromě vytvoření nového enginu vývojáři také neúnavně pracovali na vylepšení kontextu a logiky, na základě které jsou pak animace vybírány.
Driblování
Již bylo řečeno, že se animace při hře s míčem pro FM22 výrazně zlepšily. Všimněte si, že v FM22 nyní hráči provádějí mnohem rozmanitější doteky s míčem a díky novému animačnímu enginu mají tak při driblinku k dispozici mnohem širší škálu možností.
V reálném fotbale se
často setkáváme s tím, že se hráči otáčejí s míčem a přihrávají ho dozadu
spoluhráči, pokud jednoduše "nemají kam". V předchozích letech to
hráči ve FM dělat nemohli, protože byli vázáni na 2D body. V důsledku toho
museli často činit špatná a nesmyslná rozhodnutí s nízkou šancí na úspěch.
Pro letošní verzi FM22 se vývojářům tedy podařilo replikovat spoustu novinek, které vídáte týden, co týden v reálném fotbalovém světě. Kromě toho bylo velmi zapracováno na vylepšení rozhodování umělé inteligence při driblování, takže hráči si nyní mnohem lépe uvědomují, že mohou odehrát míč dozadu na spoluhráče, aby si mohli najít lepší prostor a potenciálně si tak mohli vytvořit kvalitnější šanci na konci útočné akce. Hráči mohou také častěji přijímat míč na polovině hřiště, což jim dává větší potenciál otevírat prostor před sebou.
Byla přidána také celá řada dalších nových animací během driblinku, protože hráči si více než kdy dříve uvědomují, že mají míč u nohy. Nyní uvidíte mnohem větší rozmanitost, když se hráči otáčejí s míčem a snaží se proniknout dovnitř - některé z nich budou drobnými vylepšeními, ale přibylo i několik významných nových pohybů, jako je například "Cruyffova otočka".
Presink
Zlepšení driblingu a hry s míčem je jen jedním z aspektů, jak byl vylepšen celkový průběh hry během celých 90 minut zápasu. Dalším hlavním bodem, který v tomto roce prošel vývojem bylo přepracování presinku v zápase.
Pro nový ročník Football Manageru v rámci kompletní revize stávajícího presinkového systému byly přidány různé "spouštěče presinku". To znamená, že hráči bránícího týmu mají nyní mnohem větší povědomí o tom, kdy mají a kdy nemají presovat. Vše je mnohem těsněji a lépe propojeno s pokyny bránícího týmu - například s linií napadání a šířkou obranné formace. To samozřejmě také vede k tomu, že obránci při presinku lépe fungují jako celek.
Každý hráč má nyní představu o svých sprinterských kapacitách, takže moc dobře bude vědět, kdy má energii a kdy naopak musí energií šetřit. Kapacita co se sprintů týče u každého hráče vychází z jeho atributu výdrže, takže pokud se chystáte hrát stylem Gegenpress, bude důležitější než kdy jindy, realizovat tréninky zaměřené na kondici a kondiční přípravu. Stojí také za zmínku, že pokud máte mužstvo, kterému chybí výdrž, pak hrát systémem Gegenpress po celou dobu zápasu nebude v FM22 tím nejlepším nápadem.
V rámci přepracování obrany byl též vylepšen obranný tvar a struktura. Například útočníci budou častěji bránit a presovat za míčem a mezi řadami bude tak větší vertikální kompaktnost. K dispozici budou také nové taktické pokyny pro soupeře...
Některé z dalších vylepšení umělé inteligence
Umělá inteligence zápasů ve hře Football Manager 2022 zaznamenal další a obrovský krok vpřed díky řadě vylepšení, které z ní dělají nejinteligentnější systém v historii této herní fotbalové série.
Jednou z nejdůležitějších oblastí, na které kluci letos hodně pracovali, je přesnost a nepřesnost, aby počet chyb při střelách, přihrávkách a hlavičkách byl realističtější ve srovnání s reálnými daty. V rámci toho jsme změnili vyvážení způsobu, jakým délka a obtížnost přihrávky ovlivňuje přesnost, Výrazně vylepšený je také způsob, jakým v zápase vypadají nedůrazné a příliš prudké přihrávky. Chyby byly poprvé aplikovány také na přebírání míče a první doteky, takže bude zřejmé, když si hráči svůj první dotek špatně načasují. To vše vede k realističtějšímu zobrazení toho, jak se v průběhu zápasu mění držení míče a dynamika hry.
Změny, které byly provedeny v oblasti přesnosti a nepřesnosti, jdou "ruku v ruce" s přepracováním systému presinku. Pokud Vaši hráči příliš "tlačí", tak v důsledku toho jim během zápasu chybí kondice, uvidíte, že se Váš tým bude dopouštět více nepřesných přihrávek, těžších prvních doteků a chyb. Na to se vyplatí myslet při nastavování taktického systému a střídání ve druhém poločase, protože nutit svůj tým, aby v prvním poločase pokrýval spoustu území, může mít následky, jaké? Uvidíte:)
Kromě změn týkajících se přesností a nepřesností a vylepšení rozhodování, které byly provedeny v rámci přepracování driblinku bylo zapracováno na dalších věcech, nechte se překvapit:) Hráči budou nyní například trpělivější na míči a budou zahrávat méně přímých přihrávek, což jim umožní ukázat větší rozmanitost v klíčových situacích. Obecně si můžete všimnout mnohem více přihrávek, protože panoval mezi vývojáři obecný pocit, že získávání míče odzadu a přechod dopředu je příliš rychlý a jednou z oblastí, na kterou se zaměřili, bylo přimět střední obránce, aby si více přihrávali.
Aby bylo zajištěno, že nová role širokého středního obránce (za chvíli se k ní dostaneme) bude fungovat stejně jako v reálném světě, byl též přepracován způsob jakým v zápasovém enginu fungují týmové pokyny pro překrývání a to nejen pro hráče na míči, ale také pro reakce a činnost hráčů mimo míč. Častěji uvidíte hráče, kteří čekají na spoluhráče při překrytí, drží míč, aby k překrytí došlo, nebo hledají druhou možnost, pokud není překrytí možné. Spoluhráči se také budou snažit vykrýt případné mezery v obraně způsobené zmiňovaným překrytím.
Nová pozice - široký střední obránce
Je to něco, co jsme chtěli do hry dostat už několik let, ale potřebovali jsme si dát na čas, abychom se ujistili, že vše bude správně implementováno, což znamenalo přidat změny v systému presinku a následné pokyny k překrývání, které již byly zmíněné.
Budete moci používat široké střední obránce jako součást obrany se třemi středními obránci a budete moci nastavit útočné, podpůrné a obranné povinnosti, abyste zohlednili širokou škálu způsobů nasazení této role v reálu. Nastavení širokého středního obránce s útočnými povinnosti povede k tomu, že se bude častěji snažit překrývat s ve středu hřiště bude vytvářet situace dva na jednoho. Široký středový obránce s obrannými povinnostmi bude stále podporovat široké prostory, ale místo překrývání se bude snažit zajistit bezpečnost.
Kromě toho, že tato role byla nastavena tak, aby reálně fungovala při plnění různých úkolů, také velká porce času a vývoje byla věnována tomu, aby zbytek týmu přizpůsobil svou podobu tak, aby se při použití role širokého středního obránce nedostal do přílišného rizika protiútoků. Zavedeno bylo velké množství "rotačních pozic" pro různé situace - aby bylo zajištěno, že hráči budou logicky reagovat na roli širokého středního záložníka bez ohledu na systém, který hrajete.
Další vylepšení
Při prohlížení statistik zápasu během hry si nyní můžete zobrazit statistiky prvního a druhého poločasu a celkové statistiky zápasu. Na stránku se statistikami zápasu na dotykovém tabletu bylo též přidáno více kontextových informací, jako je návštěvnost a povětrnostní podmínky. Statistiku xG bude nyní možné zobrazit nejen na obrazovce se statistikami zápasu, ale bude též zahrnuta do zpráv o zápase, takže budete mít celkem jasnou představu o tom, jaký měl být konečný výsledek.
Pro ty z Vás, kteří dávají stále přednost 2D zobrazení zápasu, byla přidána nová funkce automatického nastavení úrovně přiblížení podle rozměrů hřiště. To je užitečné zejména při hře na menších stadionech, kde výchozí úroveň přiblížení nemusí být optimální.
A konečně, ať už hrajete ve 2D nebo 3D zobrazení, poznáte mnohem větší variabilitu komentářů k nejčastějším událostem zápasu.
Nová kapitola
Vylepšení zápasů, která byla představena prostřednictvím tohoto článku, představují začátek nové kapitoly zápasového enginu Football Manageru. Nový animační engine studia SI tak vytváří nové možnosti a pokládá základy toho, čeho studio chce dosáhnout v dalších vydáních hry.
Vylepšení presinku, přesnosti a driblinku ve FM22 vytvořilo nejautentičtější akci na hřišti v historii celé série a přidání širokých středních obránců Vám dává nové možnosti, jak předvést svou taktickou vynalézavost.
Jednoduše a výstižně řečeno zápasový engine FM22 je jednoduše tím nejlepším, jaký kdy společnost zatím vytvořila.
Zdroj: footballmanager.com